Overblog
Edit post Follow this blog Administration + Create my blog
תריסי עץ

אם בזמנו היינו סבורים כי תריסיעץ מצריכים בטיפולים שוטפים של תחזוקה והעץ הוא חומר בעייתי, אז היום השתנו פני הדברים ואין צורך בתחזוקה שוטפת כמו התריסים שהיו עשויים מעץ לפני עשרות שנים, היות והטכנולוגיה היום גרמה לכך שהתריסים מגיעים מוגנים בחומרים מקצועיים נגד חרקים וציפוי אשר אוטם אותם מפגעי מזג האוויר כגון לחות, מים ושמש קופחת.

תיקון תריסי עץ – קל לתקן ולחדש

תריסים מעץ, הינם בהחלט מוצר קלאסי שעובר היום תחייה מחודשת. בשנים האחרונות עולם העיצוב חזר לתריסי העץ היפים והישנים שהיו פעם. למרות שעץ נחשב לחומר גלם די עדין, מדובר למעשה על חומר גלם אורגני שמושפע מתנאי מזג האוויר. אם תתחזקו נכון את תריסי העץ לא תצטרכו להגיע למצב של תיקון תריסי עץ. עם הזמן ותנאי הלחות הקשים בארץ, תריסים מעץ מקבלים בלאי ולכן, מריחת לכה חומרי איטום הינם הכרחיים בכל תקופה של שנתיים בערך. ישנם תריסי עץ מסוג גלילה שהתקלות הנפוצות בהם, הינם אי עליית התריס או הורדת התריס בשל רצועות שנקרעו או בגלל בעיה בחלקי המנוע או אפילו במנוע עצמו. גם תיקון והחלפת שלבים בתריסים העשויים עץ, הינן תקלות ידועות שיש לתקן וככל שתקדימו הנזק לא יחמיר.

 

תיקון של תריסי רפה מעץ

 

בתריסי הזזה או רפפה, ישנן תקלות נפוצו כגון שלבים שנשברו, מנוף שאינו מגיב לפתיחת וסגירת התריס, או חלפים התיישנו בשל נזקי מזג האוויר ובמיוחד כאשר מדובר על מזג אוויר חם, הכול כך אופייני בארצנו. יש לציין כי תיקון תריסי עץ מסוג רפפה, הינו אחד מהתיקונים הקלים והפשוטים. ניתן יהיה להחליף את תושבות התריסים בתושבות חזקות יותר, אשר תחזקנה שנים. ניתן להחליף את הגלגלים הישנים של תריסי ההזזה בחדשים, כאשר התריס מתקשה להיסגר או להיפתח.

 

החלפת שלבים חדשים בתריסי רפפה

 

בתריסי רפפה, שהם עשויים משלבים קבועים, החלפת השלבים, נעשית באמצעות חיתוך השלבים, הוצאתם  והחלפתם בשלבים חדשים. יש לציין, כי קשה למצוא עץ חדש להחלפה באותו הגוון של שלבי תריסי העץ, אשר היו חשופים לשמש וגשם במשך השנים. הפתרון הוא, החלפת הצבע לאותו גוון של העץ בגוון אטום, על מנת לקבל את אותו הגוון האחיד. יש לדעת, כי כאשר מדובר על תיקון תריסי עץ, לא הכול אבוד והרבה יותר ל לשחזר ולתקן את התריסים, להחליף חלפים ושלבים ללא כל בעיה. תריסים לא מחליפים לעיתים קרובות אך זה ידוע שיש בהם בלאי שנוצר עם הזמן. בכל פעם ניתקל בתריס עץ רעוע, תריס ששלביו נפלו או כאלה שנתקעו באמצע הרמתם או הורדתם ומגוון רב של תקלות. זו הסיבה שקיימים בעלי מקצוע המתמחים בתריסים העשויים מעץ, כאשר אנשים אלה עובדים שנים בתחום ומציעים שירות חשוב וחיוני זה.

 

 

 

 

Share this post
Repost0
To be informed of the latest articles, subscribe:
Comment on this post